Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

zaterdag, april 23, 2005

Werk

Ik zat al een tijdje te denken om iets te schrijven over een jobje dat ik niet langer heb, maar ik wist niet goed hoe. Twee ex-collega's schrijven er zo goed over dat ik gewoon even doorlink naar hen. Zij waren speciaal uit Nederland overgekomen om hier te werken.
Lees eerst het verhaal van Ries, lekker kritisch en onderkoeld op riesinafrika.waarbenjij.nu. Lees daarna Hinke's meer uitgebreid verslag op haar eigen site www.hinkebrinkman.nl.
Ik heb bij dat bedrijf of instituut of wat het ook was, slechts in december een periode full-time gewerkt en voor de rest part-time. Ik moet zeggen: het werk op zich (de taaltraining) was erg leuk en ik heb veel leuke en interessante studenten en trainers leren kennen.
Wat mij op dit moment nog het meest bevreemdt in de hele 'kwestie' is dat veel trainers hier rekenen op een heropleving van het geheel. Maar ja, zo werkt dat blijkbaar: sommige mensen geloven in God, anderen in hun (ex-)baas.