Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

vrijdag, april 08, 2005

Si Mui

Sinds een week ben ik Si Mui, tenminste op het Center voor Chinese Martial Arts waar ik mijn Kung Fu training ben begonnen. De school is niet heel streng maar het is wel belangrijk dat je de andere studenten en trainers (teachers) op de juiste manier groet. Als je zoals ik junior studente bent, dan ben je Si Mui, maar met elke graad verandert je aanspreekvorm. Ik heb gisteren (met het oog op deze weblog) zeker 10 minuten het lijstje begroetingen staan bestuderen dat op een prikbord in de gang van de school hangt. Maar nu ik ze probeer te reproduceren, weet ik er bijna geen een meer behalve dat je tegen de eigenaar van de school (de master) Si Fu hoort te zeggen en tegen de eigenares Si Moo.