Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

donderdag, september 28, 2006

Wat leer ik toch veel!

Ik had net ongeveer de volgende conversatie. Het begon veelbelovend met de huisbaas die zei: "I am sorry I was rude to your husband the other day." Ik had er nog niks van gehoord en zei: "Oh, were you? Why?" Huisbaas: "I was rude but my cat died."
Drama!
Ik: I am so sorry! That's terrible. What happened?
Huisbaas: He had a tumour.
Wat een akelige wending!
Ik: How awful! A tumour! How old was your cat? I think I've met him once.
Huisbaas: He was twelve years old.
Ik gooi wat zout in de wonde...
Ik: So he really was your companion. Twelve years, that's such a long time!
Huisbaas: He was. He was my companion.
En toen... wat zag ik daar? Een trillip? Ik kan mensen aan het huilen maken!
Wat leer ik hier toch veel.