Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

donderdag, september 07, 2006

Niet op mijn gras!

Ik weet niet zeker of het waar is, maar ik heb wel eens gehoord dat het concept "burgerlijkheid" in Oostenrijk is uitgevonden. En anders dan besluit ik dat bij deze. Hier: "Ms Kampusch recalled how people shrugged and walked on when she asked them for help immediately after her escape. She ran into a garden and knocked on the kitchen window of a house to attract the attention of a woman inside, she said. Despite warning her that Priklopil could kill them, Ms Kampusch said the woman was more concerned about preventing her from stepping on the lawn" (BBC website).
Dat is toch afschuwelijk! Geen wonder dat dat arme kind daar ongemerkt jaren in een keldertje gevangen kon worden gehouden.
Ondertussen blijft mijn bewondering voor Ms Kampusch groot. Ze wil vrouwen in Mexico en Afrika helpen en is inmiddels begonnen aan een fondseninzameling.