Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

woensdag, februari 01, 2006

Vervolg: Begraven brein

Vandaag kreeg ik een reactie op een posting van een tijdje geleden. Ik schreef toen over de serie interviews Eénmotorige mug van Theo van Gogh met Willem Oltmans. Een hele interessante serie die als mijn informatie correct is, nog altijd niet op de Nederlandse televisie is uitgezonden (ik herhaal dat nog maar eens want ik vind dat ronduit belachelijk).
Marcel Enkelaar (zie ook het commentaar bij de posting) schrijft het volgende:

Rond De Mohrenschildt hebben zich diverse rare zaken voorgedaan. Ik was destijds aanwezig bij een bijeenkomst met hem, Willem Oltmans, een uitgever en vader Carel. Een interview van Willem met George z o u op beeld worden vastgelegd. Kort daarna waren Willem en George in België, waar George spoorloos verdween. Zijn stoffelijk overschot is in zijn huis gevonden (niet in zee). Vreemd genoeg is er ook een geluidsopname aangetroffen, waarop het schot is te horen dat George doodde (afgedwongen zelfmoord?).

Marcel Enkelaar, allereerst bedankt voor deze bijzondere informatie. Je hebt mijn volle aandacht. Helaas heb ik je emailadres niet. Vandaar dat ik je per Heksenteksten de volgende drie vragen stel:
  • Waaraan refereer je als je zegt dat zich diverse rare zaken hebben voorgedaan rond De Mohrenschildt?
  • Wat was dat voor bijeenkomst waarop je De Mohrenschildt hebt ontmoet? En in welke tijd speelde die ontmoeting zich af? In diezelfde tijd dat De Mohrenschildt in Nederland was voor het NOS-interview?
  • Laatste vraagje voor nu: Wat voor indruk maakte De Mohrenschildt op jou?