Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

vrijdag, januari 27, 2006

Sneeuw

Ik geloof dat iedereen in Baltimore het er wel over eens is dat het een hele milde winter is. Normaal is januari de sneeuwmaand bij uitstek en maar dit jaar is er de hele maand nog geen vlok gevallen. Natuurlijk zou ik het heerlijk vinden om de gordijnen te openen en weer eens een ongerept sneeuwlandschapje te zien, maar voor de rest vond ik het wel prima dat het nu al dagen voorjaar lijkt. Gisteren kreeg ik echter enorme zin in sneeuw toen een paar collega's vertelden over vorige jaren. Als je helemaal bent ingesneeuwd hoef je niet naar je werk te komen. Dat is natuurlijk leuk behalve dat je dan ook niet betaald wordt, maar vooruit. De straten komen vol sneeuw te liggen en niemand kan weg. Een collega kon pas na vier dagen haar auto weer gebruiken toen een paar vrienden haar auto uit de sneeuw hadden getild. Een andere keer was de hele stad ingesneeuwd op Valentijnsdag! Wel drie dagen lang. Superromantisch natuurlijk. Maar toen ik zo naar die verhalen zat te luisteren, drong de betekenis van 'ingesneeuwd' pas echt tot me door. Als de stad is ingesneeuwd zijn natuurlijk ook alle (of bijna alle) winkels dicht! Morgen moeten we onmiddellijk onze enorme koelkast die altijd leeg lijkt hoeveel boodschappen we ook doen, een keer echt tot de nok toe vullen. Noodrantsoen (zie ook: Be Ready) voor als het heel misschien toch nog gaat sneeuwen.