Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

zaterdag, februari 11, 2006

Winternacht?

Het is ongelofelijk, de weerman of -vrouw hoeft maar even het woord 'snow' in de mond te nemen of iedereen praat over niets anders meer. Voorlopig regent het alleen maar, maar de gedachte is dat het tegen de avond steeds kouder wordt en dat dan de regen langzaam in sneeuw verandert en dat het dan de hele winternacht lang blijft doorsneeuwen tot we ons huis niet meer in of uit kunnen. We'll see. De ene helft van mijn collega's heeft me aangeraden vooral voldoende toiletpapier (koop een pak van 24 rollen!), melk en nog iets (ben het alweer vergeten) te halen. De andere helft van mijn collega's heeft me duidelijk gemaakt dat dit de typische Baltimore-sneeuw-reactie is. Er valt hier zo zelden een flink pak sneeuw dat veel mensen er lichtelijk hysterisch op reageren. Over een ding is iedereen het eens: de hoop dat de stad maandag is ingesneeuwd en dat we niet hoeven te werken.
De foto is van mijn zus die vorige week in Frankrijk ging snowboarden. Als ik dat zie, krijg ik heel veel zin in sneeuw! En in een vakantie! Met zus!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Inderdaad verbazingwekkend hoe hysterisch er op een pak sneeuw gereageerd kan worden.

Toen de New Yorkse weerman het woord blizzard in de mond nam en een overzichtje met historische blizzard data tevoorschijn haalde, heb ik mezelf ook even zorgen gemaakt.

Mijn schoonmoeder uit Pennsylvania belde om te vragen of we wel genoeg eten in huis hadden. En voor ik naar bed ging heb ik nog even tussen de gordijnen door naar buiten gegluurd. Er lag al een gezellig laagje.

De volgende ochtend lag er inderdaad 2 feet. Waar je, als je geen bejaarde met rollator bent, heel goed door heen kan stappen. Het was een heerlijke winterdag. What's the big deal? Komen al die weermannen uit California, misschien?

12:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home