Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

zondag, februari 05, 2006

De huis-werk connection

Nu ik werk heb, moet ik er ook heen en dat is een project op zich. Ik heb nog geen auto want daarvoor moet ik eerst een Maryland driver's license hebben en de dienst die de rijbewijzen uitdeelt, heeft een enorme achterstand. Ik ben pas half maart aan de beurt en daardoor ben ik nu voorlopig overgeleverd aan het openbaar vervoer. Ik heb daar gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant vind ik het vervelend om met het OV te reizen omdat het altijd langer duurt dan je wil. Aan de andere kant wil ik ook graag 'bewijzen' dat het OV heus niet zo verschrikkelijk is als iedereen beweert. Er gaan bussen, lightrails en metro's de hele nacht door en dat is heus niet overal op deez' aard zo mooi geregeld. Ik was dus dolblij toen ik ontdekte dat er vlakbij mijn nieuwe werk een treinstation is. Ik zou een vouwfiets kopen en van het station naar mijn werk fietsen. Ik zou op een milieuvriendelijke manier gaan commuten en die Amerikanen laten zien dat een leven zonder olieverslaving mogelijk is! Maar helaas blijkt het allemaal weer ingewikkelder dan ik dacht. Tussen het station en mijn werk ligt een snelweg en ik ga natuurlijk niet langs een snelweg fietsen. Maar inmiddels zijn mijn collega's ook zeer geïntrigeerd door mijn plannen en gaan ze mij deze week helpen om een alternatieve fietsroute uit te zoeken. Wie weet word ik dus toch nog een gekke Nederlandse Amerikaan met vouwfiets in de trein...