Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

vrijdag, mei 19, 2006

Uw ambassadeur spreekt

Ik had het weer druk met Nederland representeren vandaag. Eerst was er een collega die naar André Rieu was geweest en alles van deze fantastische violist wilde weten. (Ik gooi het er maar op dat hij fantastisch is want hoe trek je anders volle zalen overal ter wereld te beginnen in Baltimore?) Verder natuurlijk volop vragen over Ayaan Hirsi Ali met name omdat er vanmorgen een redationeel in de NY Times stond "A Victory for Intolerance in Holland." Die kop zou natuurlijk moeten zijn: "A Victory voor het Maaiveld in Holland." Het enige lichtpunt in deze hele kwestie is dat Hirsi Ali als het goed is zo'n beetje mijn buurvrouw gaat worden. Ik hoop dat ik haar dan een keer kan ontmoeten. Ik heb ook een beetje proberen uit te vinden wat mensen (collega's) weten van het American Enterprise Institute waar ze voor zou gaan werken, maar dat is niet superbekend. Iedereen weet dat ze vaak op de radio (publieke) worden uitgenodigd om hun mening te geven. Gisteren nog hoorde ik iemand van het Instituut een mening geven over dat Libië niet langer op de terrorisme-lijst staat.
Ik ben trouwens niet de enige die Ayaan's komst met interesse tegemoet ziet. De NY Times: "Ayaan Hirsi Ali, whose real name is Ayaan Hirsi Magan, says she plans to leave the Netherlands for the United States. She should be welcomed here under either name."