Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

dinsdag, mei 09, 2006

Sniper survivors

Herinner je je het verhaal van de sniper nog? Van die man die een jongen die hij zijn zoon noemde, door een gaatje in de achterklep van zijn auto, mensen liet doodschieten? In post-9/11 Amerika? Dat gebeurde hier in Maryland! Die man (John Allen Muhammad) is eigenlijk allang veroordeeld want het bewijs was overtuigender dan overtuigend en er is ook al een film over gemaakt. Toch is deze week pas de rechtzaak begonnen (er was er ook al één in Washington D.C., maar dit is een andere staat, dus is er een tweede rechtszaak, ja, Amerika is niet altijd zo heel erg één land als je zou denken). Vandaag werden de "sniper survivors" gehoord:
Caroline Seawell recalled being shot in the back Oct. 4, 2002, as she loaded Halloween decorations (sic!) into her minivan in the parking lot of a Fredericksburg, Va. shopping center. "I dropped to the ground and prayed that God would let me live so that I could take care of my kids," Seawell, who has two children, said of the moment she was hit. (Op wjz.com).
Opvallend vind ik nu weer dat Muhammad zijn eigen verdediging doet. Dat is blijkbaar een kenmerk van mensen die zichzelf onschendbaar achten, denk aan Hoessein en Milosevic. Allemaal types die denken dat ze het beter weten, zelfs als hun handen kleven van het bloed van onschuldigen (zo, laat ik me ook eens Amerikaans dramatisch uitdrukken).

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jeetje, maf!
Lijkt alweer zolang geleden en het begint nu pas... En je hebt gelijk, vreemd hoe mensen zich onschendbaar achten. Grootheidswaan, tegen alle logica in.

3:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

over snipers gesproken
er liep er gisteren één in de binnenstad van Antwerpen. drie mensen omver geknald!

4:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wou net zeggen dat dat toch iets is wat in Europa niet snel voor zou komen, toen ik Micks commentaar las... Lekkere wereld! Toch heb ik geen zin om me bang te laten maken. Als iets me tegenstaat is het het paranoia-gevoel van de meeste Amerikanen. Tegen gekken als deze sniper kun je toch niets doen, we kunnen er i.i.g. voor zorgen dat we genieten van de tijd die we hebben!

6:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home