Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

dinsdag, mei 30, 2006

Pocahontas goes rafting

Dit weekend waande ik me voor een dag Pocahontas, peddelend over een mooie, koude, snelle rivier omzoomd met hele hoge bomen.
Omdat het Memorial Day was, gingen we kamperen met een collega en vrienden in Ohiopyle, Pennsylvania, dat is bijna vier uur rijden bij ons vandaan. We gingen helemaal door dat smalle stukje in het noorden van Maryland, waar de mooiste bossen zijn en veel natuurparken en wild. Onderweg heb ik wel drie dode, aangereden herten gezien... En heel veel andere dode beestjes. Op de camping zelf had de baas in zijn huis bij de ingang ook allemaal hertenkoppen hangen en bevers.
De volgende dag gingen we dus raften, je gaat dan met ongeveer 6 personen in een rubberboot (zo'n Greenpeace boot zonder buitenboordmotor) de rivier afzakken. Alles wat je hebt is je peddel. Bij elke 'rapid' (eerst verstond ik 'rabbit', ahum), dat betekent stroomversnelling, of waterval, kregen we een uitleg van de gids hoe we er doorheen moesten gaan. Daarna ging een van de gidsen vooruit en op een rots vlakbij die rapid staan. Om de beurt gingen wij dan in onze rafts erop af. De gids begeleidde je met allerlei handgebaren, waarvan je hopelijk de betekenis had onthouden. Ik heb vooral vertrouwd op de commando's van de 5 kapiteins op onze boot (teveel A-personalities volgens M.) en vooral keihard gepeddeld. Dat kon ik dus 's avonds wel voelen, verschrikkelijk. Gelukkig hadden die anderen ook last.
De volgende dag reden G. en ik een groot stuk terug over de I40, dat is de oude route. Beetje touren en Amerika proeven. Mijn dag kon niet meer stuk toen we een Amish 'spotte' op paard en wagen. Van Pocahontas tot Amish... Welcome in Pennsylvania!