Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

maandag, februari 13, 2006

Snow 'storm'

Ik heb vandaag echt in het woordenboek moeten opzoeken wat 'storm' betekent in het Engels. Iedereen heeft het namelijk over the snow storm, terwijl het gewoon niet waaide. Het was zo windstil dat het laagje sneeuw op de electriciteitskabels zelfs de hele dag bleef liggen.
Maar ik zal op dit slakje geen zout leggen want volgens het woordenboek kan storm zoveel betekenen als atmospheric disturbance en dat is een sneeuwbui uiteindelijk. Zaterdagnacht is een hele berg sneeuw gevallen.

Toch is er minder gevallen dan voorspeld en die slak laat ik niet passeren. Er was 15 inch voorspeld en vandaag stond ook in de krant dat er 15 inch (38 cm) was gevallen. Maar ik heb zondagochtend metingen verricht in de tuin en hoe diep ik mijn lineaal ook de grond induwde, meer dan 20 cm (dat is hooguit 8 inch) kon ik er niet van maken. Ziehier het (wazige) bewijs.
Ik ben de sneeuwgoden wel heel dankbaar dat we niet één van die 150,000 Baltimore Gas and Electric Co. customers zijn die vanavond voor een tweede nacht in een shelter moeten slapen omdat ze thuis geen stroom hebben door de eh snow storm.
P.S. Dankzij de zoveel ton zout en de vele sneeuwschuivers kon iedereen vandaag gewoon aan het werk.