Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

woensdag, januari 04, 2006

Kat en hond

Alweer twee maanden geleden sprak ik in het park een mevrouw zonder hond. Ze vertelde dat ze wel een hond had maar dat die meestal binnen zat omdat hij allergisch is voor andere honden. Als ze hem uitlaat, mag hij alleen op de stoep lopen en niet door het gras want in het gras blijven zeker meer haren enzo achter. Vanmorgen sprak ik collega Dylan die een allergische kat heeft. Ze krabt haar gezicht (heeft een kat een gezicht?) helemaal kaal en al met al heeft deze kat hem al $700 consulten en medicijnen gekost. Dylan vertelde dat hij echt veel om zijn kat gaf, maar dat hij langzaam ten einde raad was. Ik dacht aan die kale - waarschijnlijk veel te dikke - kat. Ik dacht aan die eenzame hond. Ik wou eigenlijk zeggen: Laat je kat een keer een hele zomer buitenspelen, vogels vangen en janken in de nacht. Maar ik zei: Misschien is je kat allergisch voor andere katten. Dylan keek me aan, dàt was een goeie opmerking van mij. Dàt zou hij eens navragen bij de vet.