Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

woensdag, december 07, 2005

Stoer en goed

Soms zou ik Maxima willen zijn. Vooral nu ze van die stoere en goede dingen doet met microkredieten en de VN. En van die interessante opmerkingen maakt, zoals in NRC: Je moet niet naar arme mensen kijken als 'zielige mensen' maar als mensen die precies weten wat ze willen. Ze willen graag iets van hun leven maken. Ze hebben ideeën, ze zijn absoluut niet 'stom', ook al hebben ze nauwelijks scholing. Als je kunt leven van minder dan een dollar per dag, dan ben je heel creatief. Ze staat natuurlijk in de bekendheid omdat ze een prinses is, maar die kant zegt me eigenlijk niks. Haar vader die tegenwoordig koninklijk een traantje mag wegpinken bij de doop van haar dochters. Nee, daar slaat mijn fantasie niet van op hol. Vooruit, het huwelijksaanzoek op dat bevroren hofvijvertje, dat was wel mooi. Het is niet omdat ik politiek correct wil doen ofzo, maar zo'n vlotte en modieuze Maxima die met banken en arme mensen gaat praten, dat spreekt me gewoon enorm aan.