Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

dinsdag, november 29, 2005

Geen groentje meer

Ik heb de afgelopen dagen redelijk wat sollicitatiebrieven en e-mails verstuurd. Vanmorgen reageerde ik op een marketing/management position bij een zekere Advertising Endaevors. Nog geen tien minuten later kreeg ik een e-mail terug van een zekere Andrea. We have recently reviewed your past experiences and skills and would like to congratulate you, as your resume has been selected for an initial interview with our company. Wow, dat is snel. Ik belde Andrea terug en maakte een afspraak. Wow II, ik kon al gelijk vanmiddag langs komen. Tegelijkertijd de vraag: is dit normaal? Zou mijn vorige werk op dergelijke wijze mensen uitnodigen? Ik besloot hun website eens wat beter te bestuderen. Eigenlijk stond er niks concreets op, vooral veel vage taal. Toen ging ik hun naam eens googelen. Raak! Wat een gruwelijke verhalen! Over manipulatie, cutting family ties, slechte betaling en een irritante baas (een zekere Danata).
Zelfs als er maar 1% van deze verhalen waar is, dan hoef ik niet voor dit bedrijf te werken. Zelfs niet uit nieuwsgierigheid. Het is blijkbaar gewoon een vervelende direct-marketing firma (voet tussen de deur) met de naam Cydcor (maar die naam heeft zo'n slechte reputatie dat ze in allerhande namen grossieren). Ik belde Andrea terug om de afspraak af te zeggen. 'Why is that?' vroeg ze twee keer zonder enige verbazing in haar stem.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Goed opgelet mede dankzij Google, veel succes met de andere sollicitaties !

4:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home