Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

vrijdag, oktober 07, 2005

Voordelen van Amerika (vooruit, Baltimore)

  • Mensen houden van koffie. Overal is koffie te koop al dan niet vermomd als espresso-shots.
  • Er is sowieso veel te koop in veel kleuren en smaken.
  • De krantenbezorger legt de krant op de stoep en soms ligt die er drie dagen nog (als niemand hem steelt, wat ik een keer heb gedaan, maar doe ik nooit meer, want wil geen mooie tradities verpesten).
  • Mensen groeten elkaar. Vind ik echt heel fijn.
  • Mannen kijken naar vrouwen (ja ook naar mij). Is ook fijn.
  • Overal zitten mensen te lezen. Ook in hobbelende bus.
  • Supermarkt verkoopt boeken. Handig. (Wat me ook gelijk bij een ernstig nadeel brengt: supermarkt verkoopt geen wijn of bier, zelfs geen Amstel Light).
  • Je kan gratis local calls maken. En met je mobiel kan je gratis naar abonnee's van hetzelfde bedrijf bellen. (Nadeel: ik heb nog geen mobiel).
  • Het is er lekker weer. (Al twee weken).