Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

zondag, juni 25, 2006

HHH

Holland hupt niet meer. Hoe jammer! We waren in een café in Fell's Point gaan kijken waar we meer Nederlanders tegenkwamen (gelijk praten over visa... dat krijg je ervan). Iedereen schreeuwde de longen uit zijn lijf, nouja dat zal over de hele wereld wel zo'n beetje hetzelfde zijn gegaan. Maar in dit café was er een man die keihard begon te juichen toen Portugal een doelpunt maakte, of als Nederland een kaart kreeg! Dat was een beetje raar, want verder was iedereen in het café (ook de Brazilianen, Engelsen en Amerikanen die er waren) gewoon voor Nederland. Aan het einde kwam ik hem tegen bij de wc's dus toen vroeg ik maar of hij Portugees was. Wat zegt die gek: "Ik ben voor de underdog." Toen ik uit de wc kwam, zag ik dat hij met G. stond te praten en wist hij inmiddels dat we in Utrecht hadden gestudeerd. Daar was hij ook geweest en oh oh hij vond het er zo gezellig met de river en alle café's. "It's a canal," heb ik toen heel streng gezegd.
Deze foto is gemaakt voor de wedstrijd toen we nog vol verwachting etc waren. Ook heel grappig, door een Amerikaan die Nederlands sprak: koetemittag en kraag kedaan!