Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

zaterdag, december 10, 2005

Cursus isolatie

The United States, after fiercely resisting any new international talks to address Earth's warming climate, agreed Friday night to a nonbinding dialogue to respond to climate change as representatives of nearly 200 nations prepared to conclude two weeks of meetings on the issue. (Vandaag in Washington Post).
Het zou tijd worden! De vorige bewoonster had een gasrekening van $170 per maand (is dat eigenlijk veel in vergelijking met Nederland?). Laat ik het zo zeggen: ze stookte flink en dat is niet zo verbazend als het de halve winter zo'n tien graden (celcius) vriest en je door sommige kieren naar buiten kan kijken (bijv. de kier naast het keukenvenster). Maar dat is nu verleden tijd want we hebben alle kieren dichtgestopt. Mijn oorspronkelijke plan was om me eerst uitgebreid via internet te gaan verdiepen in isolatiematerialen geschikt voor raam en deurkieren. Liefs iets geavanceerds en technologisch. Tot ik gisteravond die koude tocht helemaal zat was en met een spateltje repen krantenpapier in al die kieren ben gaan stoppen en daar is G. vanmorgen mee verder gegaan. In totaal is er nu bijna een hele sunday paper in gaan zitten en die zijn echt heel dik. Het scheelt zo'n 7° Fahrenheit op de thermostaat!
Misschien moet ik Amerikanen workshops over isolatie gaan geven.