Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

woensdag, november 16, 2005

Een bloot idee

Ik dacht dat je op vakantie was in Baltimore. Tot ik onlangs weer op je website zat te neuzen en me voornam om je eens te vragen wat je ertoe brengt om een weblog te maken > is dat vanuit de behoefte te schrijven of over je zelf te vertellen, je gedachten en bespiegelingen wereldkundig te maken? Ik lees er af en toe op, en vind het leuk om te lezen, en ook te zien wat je bezig houdt en wat je allemaal doet. Maar ik vraag me tegelijkertijd af of je het niet vervelend vind dat Jan en Alleman allerlei dingen over je te weten krijgt? Waarschijnlijk niet, anders had je het niet gedaan… Dus bij deze, uit nieuwsgierigheid: waarom een weblog met toegang voor iedereen, vind je dat niet een 'bloot' idee, dat men zo in je hoofd kan kijken?
(Uit e-mail van MW, 16/11)