Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in Belgiƫ, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

vrijdag, juni 11, 2004

Vanmorgen was ik bij het Shine Centre, een programma in een school hier om kinderen met achterstand in Engelse taal verder te helpen. Ik twijfelde eigenlijk een beetje over mijn bijdrage aan het geheel, ik zie er nooit iemand en weet helemaal niet of ik met mijn learner wel op goede weg ben.
Natuurlijk bleek vandaag een hele andere dag: heb de oprichtster van het centre ontmoet, met haar gesproken over het werk, over wat zij van ons - de volunteers - verwachten etc. Daarna kwam Brenda, de remedial teacher, nog langs. Ze wilde mij al een tijdje bellen omdat ze nu drie leerlingen heeft die uitsluitend frans spreken. Ze vroeg wanneer ik kon helpen, het was nu heel frustrerende situatie voor de kinderen.
Ik heb afgesproken dinsdag een uurtje eerder te komen. Ik ga ook vragen of M. de vrouw van een franse collega van Gjenna, meegaat. Haar frans is namelijk stukken beter dan dat van mij ;-)