Heksenteksten

Weblog van juni 2002 tot september 2006. Gestart in België, voortgeblogd in Zuid-Afrika en het laatste jaar vanuit de VS.

zondag, maart 23, 2003

Na de eerste bommen
Ik zit vanmiddag thuis te werken. Ik zette de radio niet aan en ook de televisie niet. Ik realiseerde me dat ik het nieuws meed. De krant van dit weekend had ik ook nog niet ingekeken. Ik ging met Gjenna buiten van het weer genieten (net als gistermiddag en vanmorgenvroeg met mijn ouders die hier waren geweest).
Gent genoot gigantisch. Toen ik weer thuiskwam, heb ik toch maar eens de radio aangezet. Inmiddels bleek de grondoorlog te zijn begonnen!
www.aanvalopirak.nl:
De Amerikaanse troepen hebben bij Nassiriya "aanzienlijke verliezen" geleden. Een CNN-correspondent verklaarde tien doden te hebben gezien. Inmiddels heeft de Arabische televisiezender al-Jazeera beelden vertoond van een aantal omgekomen Amerikanen. Zij zouden bij Nassiriya zijn gedood.
En ik heb ook gehoord dat Amerikaanse krijgsgevangenen werden ge�nterviewd. Ze klonken heel miserabel.

In Gent hangen overal teksten van het lied 'Welterusten mijnheer de president' van Lennaert Nijgh. Er hingen ook loesje-achtige teksten ("oorlog is terrorisme met een groter budget") op posters van wakeup.zapto.org.